Parkolási botrány – lehúzás és mellébeszélés

2013.10.29 10:33

Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője szerint minden rendben van a földi kiszolgáló cégek – a BA Zrt. bérlői – számára kijelölt új parkolóval. Sok száz embert hátrányosan érint, hogy tízezer forintra emelték a korábbi parkolóhelyek havidíját. Ezt sem a cégek, se a dolgozók nem engedhetik meg maguknak. 

Az újonnan kijelölt parkolóval sok gond van. Nem a távolsága jelenti az egyetlen bajt, bár naponta 40 percet vesz el mindenki életéből. Esős időben szinte járhatatlan sártengerré változik, a kocsi beállók szűkösek, rendszeresek a koccanások, sok autón sérül a fényezés. Az is gyakran megesik, hogy az új parkolóban alig van szabad hely. A kocsikért vagy a bennük hagyott értékekért ráadásul semmilyen felelősséget sem vállal az üzemeltető BA Zrt., információink szerint.

Épp ezért kezdtünk aláírásgyűjtésbe a Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezetével (RMFSZ, a szerelők szakszervezete), hogy a cégvezetés csinálja vissza a változtatásokat. Néhány nap alatt több mint négyszáz (426) aláírás gyűlt össze. Amikor azonban erről hírt adtunk a sajtónak, és egyeztetni szerettünk volna a cég vezetőivel, Hardy Mihály a cég kommunikációs felelőse felháborító nyilatkozatot tett. Idéznénk pár mondatot a szóvivői teljesítményből. 

„A közleményből (alighanem) mindössze az aláírásgyűjtés ténye igaz, már amennyiben a LESZ nevű szakszervezet valóban gyűjt aláírásokat." (...) „Egy teljes hónapos parkolás (30 nap - 24 óra) összege körülbelül egy délelőttnyi parkolás összegével egyenlő Budapest belvárosában.” (...) „Ez a parkoló igen népszerű az utasoknál, nem hiszem, hogy a dolgozókra másnak kellene vonatkoznia.” (Bővebben elolvasható a HR Portál internetes oldalon.)

Mi továbbra is szeretnénk szép szóval megállapodni a Budapest Airport vezetésével, ebben az ügyben, és egy sor más kérdésben is. De nagyon megnehezíti a dolgunkat, ha szóvivőjük ennyire felháborító csúsztatásokkal, nyilvánvaló „tévedésekkel” kürtöli tele a sajtót.